Aby Twój dzień był satysfakcjonujący. Abyś był(a) zadowolony/na z przebiegu pracy, a nie sfrustrowany(na), że znowu nie udało się zrobić tego, co było zaplanowane.
Wykorzystaj regułę 60/40! Jest banalnie prosta.
Swój dostępny czas (po odjęciu przerw) dzielisz “prawie na pół”, czyli:
- 60%
- 40%
60% – PLANUJESZ
40% – POZOSTAWIASZ BEZ PLANU
Dlaczego tak?
- bo czas w pracy bywa mało przewidywalny,
- bo lepiej zaplanować mniej i to wykonać niż więcej i wkurzać się, że znowu plan nie został osiągnięty
Co z 40% czasu na pracę?
Dzielisz to na:
- 20% – czynności spontaniczne – może akurat najdzie Cię ochota na wykonanie jakiegoś zadania, które niekoniecznie akurat jest priorytetem, ale i tak trzeba je zrobić
- 20% – czynności nieprzewidziane – jakiś nagły “pożar” albo przełożony(na) da Ci zadanie do zrobienia na cito
Czy to musi być dokładnie 60/40?
Nie musi!
Jeśli masz pracę bardzo przewidywalną to możesz spróbować podzielić dostępny czas na 80/20 (80% planujesz, a 20%= 10% spotnan + 10% “niespodzianka!”
Jeśli masz pracę wysoce nieprzewidywalną to spróbuj np.: 40/60, czyli 40% dostępnego czasu planujesz, a pozostały zostawiasz na pożary i “widzimisie”
Trochę poza tematem – jestem na urlopie trzeba dbać o równowagę. Jeśli macie jakieś pytania lub coś jest nie do końca jasne – śmiało piszcie w komentarzach, a ja na nie odpowiem, gdy wrócę.
https://www.facebook.com/PoradniaMedFood/